Turanga reiser i tid

Å finne sin plass i tiden

Posted on: 05.01.09

Micky gikk i klassen min. Han var en sånn som holdt seg for seg selv, han passet ikke inn med oss andre. Han var dyster kunstnersjel, som skrev dikt, og var opptatt av det han kalte nærdommedagsopplevelser. Når han var ferdig, skulle han reise til Den Franske Revolusjonen, Det året London brant og New York september 2001. Før man får utdanne seg som Tidsreiser må man gjennom flere psykologiske tester, hvordan Micky bestod disse, har jeg aldri skjønt.

Jeg snakket med Micky på tomannshånd et par ganger, og det klart at dette var en smart gutt. Han begynte også å studere medisin da han var ferdig på videregående. Han som de fleste andre tidsreisende gjorde småreiser i studietiden; uten unntak ble han enten arrestert eller sendt i galehus (eller tilsvarende institusjoner med mer politisk korrekte navn).

Han burde blitt fanget opp av systemet i vår tid; fratatt lisensen sin, men det skjedde aldri. Overtrampene hans var alltid akkurat litt for små til at de ble registrert, men etter en stund skjønte Micky at det var så mange av dem, at det bare var et spørsmål om tid før en overivrig saksbehandler ville sette alle kluter til for å få ham stoppet, og han ville klare det.

Så Micky gjorde en siste reise til Frankriket på 1500-tallet, og der ble han.Etternavnet hans var Nostradamus. Det er mulig du har hørt om ham.😉

4 kommentar to "Å finne sin plass i tiden"

Det begynner å ane meg hvor fenomenet Mads Larsen kommer fra…🙂

kamikaze: hahaha. Det vet jeg ingenting om, men det ville ikke forundre meg om du har rett!

hoho. lol til posten, og til kommentaren ;P

Hei! Jeg har nettopp skrevet et innlegg om din kjære klessekamerat, jeg skulle gjerne hørt hva du syns om det!

http://veronicablu.blogspot.com/2009/02/nostradamus.html

Legg igjen en kommentar

