Turanga reiser i tid

Kulturelle tidsreisende

Posted on: 22.12.08

De kulturelle tidsreisende er de som reiser – som oftest tilbake, men noen også fram – i tid, og inspirerer musikere, forfattere, filmskapere, komponister, malere og kunstnere generelt.  Alle de greske musene er  kulturelle Tidsreisende.  Thalia gikk i klassen over meg, og er det morsomste mennesket jeg noensinne har møtt.  Hun hang også mye med Eddie Izzard da han var ung, og plantet noen frø som vi kommer til å nyte fruktene av i lang tid framover.  Jeg har selv dablet litt i kulturell tidsreising.  Det krever ingen ekstra utdannelse på samme måte som Historisk-politisk-reising, men det er noen kurs det anbefales å ta, da kunstnere kan være litt skjøre, og ved å tilnærme seg dem på feil måte, kan må få noen litt rare resultater.  Jeg kjenner bestemoren til hun som strengt tatt kan klandres for at van Gogh skar av seg øret.  Samtidig som Douglas Adams Haikerens Guide til galaksen ville vært – om ikke helt håpløs- så en mye tyngre bok å lese, om ikke Johnny i klassen min hadde tatt turen og gitt ham ideen om babelfisken, som i høyeste grad eksisterer (selv om den er et laboriedyrket levevesen).

Jeg vil presisere at det er de forskjellige kunstnerne selv som står for det ferdige kunstverket.  Vi kulturelle Tidsreisende bare dytter litt i riktig retning. Som med de historisk-politiske tidsreisende så kan det også her gå galt. Det er minst tre stykker bare fra min skole som skylder Michael Jackson en kraftig unnskyldning.

3 kommentar to "Kulturelle tidsreisende"

Jeg begynner å like dette, håper det kommer mye mer.

Så hyggelig! Jeg har mye jeg brenner inne med, så jeg planlegger å holde på en stund

Jeg synes også dette var kjempe interessant.

Legg igjen en kommentar

