Turanga reiser i tid

Det er morsommere å velge seg et nick, enn å velge seg et navn

Posted on: 18.12.08

Hver gang jeg har flyttet i tid har ordnet meg et nytt navn til en ny identitet, og når jeg har reist på kortere tidsreiser hender det ofte at jeg presenterer meg med et annet navn enn mitt eget.  Det er ryddigere sånn.  Selvfølgelig, da jeg reiste til 1853 for å feriere på Jersey, så brukte jeg samme navnet som jeg hadde gjort da jeg var der i 1852 og 1847 det er bare sunn fornuft.  Selv om jeg egentlig bare har fem navn jeg sjonglerer mellom, og jeg fører nøye dagbok over hva jeg har kalt meg når, så hender det at det roter seg til litt, men stort sett går det bra.

Å navngi seg på denne måten er en nødvendighet, som en katalogisering.  Det er en reiseforberedelse som alle andre.  Det var derfor overraskende morsomt å velge ut et nick til bloggen her.   Istedenfor å måtte gå for de mest anonyme, kjedelige navnene, som folk flest ikke husker, og som de i hvert fall ikke kan gjette hvem jeg er i slekt med ut ifra, hadde jeg nå et helt hav av populærkulturelle kvinneikoner med storartete navn, hvor jeg kunne velge helt fritt.  Det ble nesten for mye for meg.

Jeg endte til slutt på på Turanga, etter Turanga Leela i Futurama.  Hun reiser ikke i tid, men er fra lenger framme i tiden (mye lenger framme enn jeg har vært, i hvert fall), og Futurama er slik en kul tv-serie, og Leela slik en kul dame, at det var et valg jeg var riktig fornøyd med.

Stikkord: , ,

7 kommentar to "Det er morsommere å velge seg et nick, enn å velge seg et navn"

Heidu, fant deg fordi du linket til meg (og takk for det!) — håper det kommer mer fra deg, dette var morosamt🙂

Ah, Futurama…

Jeg ser du lenker til meg, og da begynner jeg å mistenke en agenda. Vil vi i bloggrollen din ende opp som søkkrike filantroper i fremtiden??

For øvrig bomma du vel grovt på Jersey-besøket, Bergerac var jo ikke aktiv før over hundre år senere.

Jeg håper Iversen har rett. Jeg har alltid drømt om å være søkkrik.

Når det gjelder navnet ditt; jeg trodde det var slikt man het i fremtiden og at du hadde det derfra. Nå ble jeg jo nesten litt skuffa. Men Futurama er jo genialt da.

hyggelig for oss 300 år gamle spøkelser at det fins andre på nett som også har opplevd andre tider.

kamikaze: 🙂 Jeg har mye igjen å fortelle, så det kommer nok mer. Bare vent…

Iversen: Ja. Jeg bommet grovt på førsteforsøket mitt på Jersey, men det var interessant nok der på midten av 1800-tallet også. Jeg dro jo tilbake to ganger, og det kan godt hende at jeg drar dit igjen.😉

Sandrabanan: Jeg beklager å skuffe deg, men hvis det er til trøst møtte jeg en gang ei jente i 2335 som faktisk het Turanga i virkeligheten. Heldiggrisen!🙂

Esquil: Hahaha, spøkelse, du! Det finnes virkelig all slags folk på nettet.

Kult å bli linket til av en tidsreisende. Jeg håper dette er fordi jeg jeg kommer til å gjøre store ting i framtiden, og ikke fordi jeg allerede liker tidsreiser.

Akkurat der, JAnnicke, tror jeg bare du må vente og se.

Legg igjen en kommentar

