Turanga reiser i tid

Balansering av vektskålen

Posted on: 14.12.08

Jeg vet han ikke trodde meg, og det er vel egentlig best sånn, men det var så befriende å fortelle, at jeg innså at jeg må gjøre det mer, men ikke til ham.  Det finnes grenser for hva man kan legge på et menneske; ergo blogg.  Da blir tankene spredd til flere, tynnet ut, og ikke så intense.  Jeg tror det er en fordel.

Alt jeg har fortalt til folk til nå har stort sett vært sant. Små justeringer har vært nødvendige for å få satt ting inn i riktig tidsperiode, men tingene som går på meg, mine følelser, stemmer.  Det eneste som er fullstendig oppspinn er årstallene, men ærlig talt, har det egentlig noe å si om jeg var russ i 1996 eller 2069?  At det var det året jeg også var ferdig utskolert Tidsreisende har jeg selvfølgelig ikke nevnt for noen.   Man kan ikke kalles løgner bare fordi man ikke forteller hver minste detalj om seg selv til alle man møter?  Jeg mener jeg har mitt på det rene, sånn samvittighetsmessig, at jeg nå velger å starte en blogg hvor jeg forteller hele sannheten – usensurert – er av egoistiske grunner.  Det er ikke bra for en selv å stadig måtte lyve litt.  Man må balansere vektskålen.

Stikkord: ,

Legg igjen en kommentar

